Party in een omgebouwde vliegtuighangar! - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Ralph Grote - WaarBenJij.nu Party in een omgebouwde vliegtuighangar! - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Ralph Grote - WaarBenJij.nu

Party in een omgebouwde vliegtuighangar!

Blijf op de hoogte en volg Ralph

13 December 2012 | Kaap Verdië, Praia

Donderdag 6 december hebben we wederom niet heel veel boeiends gedaan. Zoals ik vorige keer had aangegeven is het sinds dinsdag 4 december echt super heerlijk weer. Dit is dan ook de reden waarom de afgelopen dagen wij alleen maar op het strand te vinden zijn. De vrijdag heb ik dan ook niks anders gedaan overdag.

Vrijdagavond hebben we met ze alle kapsalon gebouwd, dit was echt even lekker omdat dit eens wat anders was. Hierna zijn we lekker de hele avond weggeweest om wat te drinken bij de Kebra Cabana om af te sluiten bij de club Kappa.

Zaterdag lekker overdag naar het strandje geweest en wat gedronken met die Sloveense meid die ik had leren kennen hier. Zij zei dat ze vanavond naar een nieuwe club gingen hier in Praia en dat wij mee moesten. Omdat de andere jongens naar Fogo waren ben ik samen met Patrick later die avond/nacht meegegaan. Toen we naar de club waren vertrokken reden we in eerste instantie echt door de middle of nowhere. We sloegen af een zandweggetje op en ik dacht die taxichauffeur die gaat ons kidnappen. Tot hij ineens een hoekje omreed en ik een grote vliegtuighangar zag. Die nieuwe club bleek dus een oude vliegtuighangar te zijn die omgebouwd was tot één grote party locatie. Groot dat het was, echt heel gaaf. Het dak was er vanaf en het was feesten onder de sterrenhemel tot het licht werd en de zon al scheen. Het had wel wat weg van een sensation in Nederland. Hier kwamen we ook nog Nederlandse Kaapverdianen tegen waar we de hele avond mee optrokken.

Toen het licht werd was het weer hoog tijd om maar terug te vertrekken naar de wijk waar wij wonen. Hier hebben we lekker bij de dichtstbijzijnde koffie tent een bakje koffie gedronken en kwamen we ook weer mensen tegen van de nachtclub. Aangezien aan het licht was zijn we maar niet naar bed gegaan maar rechtstreeks naar het strand. Hier ben ik lekker gaan slapen en zo was de zondag lekker relax op het strand zonnen.

Maandag wilde we ergens naartoe gaan. We zijn richting de Sukupira gegaan en daar met een aleguer naar Santa Cruz vertrokken. Op de één of andere manier belanden in de plaats Pedra Badejo en omdat we niemand konden verstaan, wisten we totaal niet waar we heen moesten. Het jammere aan dit eiland is dat ongeveer elk dorpje er hetzelfde uitziet en dit dus niet heel indrukwekkend is. Ons tripje naar Santa Cruz was dan ook een mislukking en we zijn na wat rond te zijn gelopen maar op de aleguer terug gestapt waar we in Praia maar wat hebben gegeten.

’s Avonds werden wij verrast door de andere jongens, ze sms’ten dat hun vlucht op dinsdagochtend was verplaatst naar dinsdagmiddag. Dit was nogal klote op dinsdag zouden we met ze alle naar een school gaan in de armste gemeente van het eiland om hier samen met de hulporganisatie wat spullen te doneren. Na wat contact met de organisatie kon dit gelukkig om worden gezet naar maandag 17 december. Dit kostte wel wat moeite, want de burgemeester zou ook aanwezig zijn. Zo kunnen we toch met ze alle en hebben we meer spullen om te geven.

Dinsdag gingen we dus uiteindelijk niet naar de school, ik ben dan maar naar het strand vertrokken. Wat een leven heb ik toch ook, dagenlang lekker op het strand bakken in de zon. Nee, vandaag deed ik dit vooral om de tijd te doden. Mijn vriendin zou die avond landen en die is dan nu ook weer bij me, wat resulteerde in een hele lange avond.

Woensdag zijn we naar het Plato gegaan. Op het Plato heb ik haar wat dingen laten zien van het centrum. Verder hebben we lekker genoten van het weer en zijn we weer bij een mooi terrasje wat wezen eten. Toen we boodschappen gingen doen was het eindelijk weer feest. Er waren weer dozen Strela bier te verkrijgen. Onze Cabo chick die bij de Strela werkt vertelde ons waarom er geen bier meer was. Er waren dus problemen met het karton, dit was namelijk op, nadat er een containerschip was gearriveerd was dit probleem weer verholpen.