De reis flink omgegooid - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ralph Grote - WaarBenJij.nu De reis flink omgegooid - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ralph Grote - WaarBenJij.nu

De reis flink omgegooid

Blijf op de hoogte en volg Ralph

23 Juli 2011 | Oostenrijk, Wenen

Op vrijdag 22 Juli kwamen we op het station van Venetië en de moed zakte al in onze schoenen. Wat was er namelijk te zien? Jawel de Italianen waren aan het staken!! Nou daar sta je dan mooi zwaar bepakt op het treinstation. We zouden vandaag onze reis verder maken richting Trieste & Ljubljana om later in de week aan te komen in Wenen.

Nu hadden we een klein sprankje van hoop want er was dus toch een stoptrein die via Udine wel naar Trieste zou gaan. Dus wij maar in deze trein gesprongen, maar je raadt het al eenmaal in Udine aangekomen ging de trein niet meer verder. Daar stonden we dan in Udine, dus wat nu? We hebben maar de kaart gepakt en besloten dat we dan maar een weg gaan zoeken richting Wenen. Vanaf Udine reedt er een snel bus richting Villach in Oostenrijk en dit is ons gelukt. We hadden geluk want deze bus rijdt maar één keer op de dag en was eigenlijk volgeboekt. Maar na lang wachten en mensen die niet kwamen opdagen mochten we alsnog mee.

In Villach aangekomen konden we zo op een hele luxe mooie trein overstappen waarbij we een privé coupe hadden. Toen we eindelijk in Wenen aankwamen, hebben we maar een hostel gezocht en zijn we een welverdiend drankje gaan drinken in de stad. OW!! En niet te vergeten de overheerlijke Wienerschnitzels die we hebben gegeten en veel dat het was!

Zaterdag zijn we met het openbaar vervoer vertrokken richting het Schloss Schönbrunn. Een schitterende paleis met een mega grote tuin. Hier hebben we de hele ochtend rondgelopen. Een rondleiding door het paleis, heerlijk bij het tuinhuis gegeten, de vele fonteinen bekeken, en natuurlijk gespeeld in het doolhof haha.

In de middag zijn we nog naar Hundertwasser geweest en we wilden nog langs Stephansdom, maar die stond helemaal in de steigers helaas. We zijn ook nog langs de schitterende Kaiser-Jubiläums-Kirchen, wat ik echt het benoemen waard vindt, want ik vind het echt een mooie kerk.

Tevens hebben we besloten om in de avond naar een klassiek concert te gaan. Het was redelijk prijzig maar agg hee, hoe vaak ben je in Wenen. Ik moet zeggen dat ik me prima heb vermaakt en er nog wel flink wat klassiekers tussen zaten.

Morgen gaan we weer verder, dit keer maar een korte treinreis.

Tags: Wenen