Noord Italië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Ralph Grote - WaarBenJij.nu Noord Italië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Ralph Grote - WaarBenJij.nu

Noord Italië

Blijf op de hoogte en volg Ralph

21 Juli 2011 | Italië, Venetië

Op zondag kwamen we aan in Milaan en hier zijn we gelijk naar het hostel gegaan. Hier lagen we op dezelfde kamer met Violetta en haar vriend. Een aardig stel uit Oekraïne en hiermee zijn we het centrum ingegaan om onder andere naar de Duomo Santa Maria Nascente te gaan. Verder hebben we niet echt veel gedaan omdat de dag al redelijk ver voorbij was.

Maandag zaten we in de trein naar Turijn. Want Ralph had gezien dat in Turijn zich het op één na grootste museum over farao’s is (Egisio Museo). En ja ik dacht dat ga ik in Italië bezichtigen. Maar goed welke dag was het? Jawel maandag!!!! Laat ik nou niet erbij stil hebben gestaan dat op maandagen in Nederland alles al dicht is. Nou dit is dus het geval in HEEL Europa. En dan heb ik het ook letterlijk over dat alles dicht is. Goed verder hebben we ons prima vermaakt in Turijn en konden we gelukkig wel in de Mole Antonelliana.

Vervolgens toch maar weer terug naar Milaan, waar we weer met Violetta en haar vriend de stad in gingen om naar Castello Sforzesco te gaan. Ook dit was leuk en uiteindelijk zijn we nog lekker gaan drinken in de stad met ze vieren.

Dinsdag zat het in Milaan er ook weer op. De reis ging verder en jawel hoe kan het ook anders we gingen door naar Venetië. Hier sliepen we op PLUS camping Jolly (€5,- pppn). Wat is het heerlijk om na een week reizen toch lekker gebruik te kunnen maken van een zwembad. Dit is dan ook wat we de rest van deze dag hebben gedaan.

Woensdag gingen we echt richting Venetië. Hier gingen we vrijwel direct naar de gondel boten, want met onze interrailpas mochten we een gratis gondeltocht doen. Mja je raadt het al, de interrailpassen lagen nog op de camping. Dus Paniek! Paniek!, maar goed via me telefoon kon ik via een e-mailbevestiging toch de mensen overtuigen dat ik een interrailpas had. Dus we mochten later die dag een gondeltocht doen.

Verder zijn we door de schitterende straten van Venetië gewandeld en hebben we alle pleinen gezien (San Polo, San Marco, etc.) Op het San Marco zijn we naar het Palazzo Ducale gegaan en hier hebben we ook door de brug der zuchten gelopen op weg naar de gevangenis. De brug der zuchten was vroeger het laatste daglicht wat de veroordeelden in hun leven zag, voor zij opgesloten werden.

De gondeltocht was uiteindelijk ook zover en het was op zich best leuk om mee te maken, maar als je mij vraagt of het het bedrag waard is zou zijn dan zou ik het je afraden. Gelukkig was het in ons geval gratis.

Die avond hebben we langs de Canal Grande vlak naast de Ponte di Rialto gegeten. Dit was vrij prijzig, maar ik mocht van mijn werk eenmalig een etentje ter waarde van €100,- declareren en dit kwam dan ook goed van pas hier in Venetië.

Donderdag hebben we toch nog even lekker genoten van het zwembad en het heerlijke weer en met andere backpackers bier gedronken de hele avond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ralph

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 18878

Voorgaande reizen:

25 September 2014 - 31 Maart 2015

Backpacken door West Australië en Zuidoost Azië

06 November 2012 - 29 December 2012

Stage op Kaapverdië

13 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Interrailen

Landen bezocht: