Anonymus in Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ralph Grote - WaarBenJij.nu Anonymus in Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ralph Grote - WaarBenJij.nu

Anonymus in Boedapest

Blijf op de hoogte en volg Ralph

28 Juli 2011 | Hongarije, Boedapest

Het was tijd om door te reizen en de trein vanuit Bratislava vertrok in dit geval voor ons naar Boedapest. Dit was wel weer spannend want hier gingen we weer bij een stel slapen die ik ook nog nooit heb gezien. Dit zou eigenlijk pas de 4e plek zijn waar we bij mensen zouden slapen. In eerste instantie was dit ook de bedoeling in Trieste en Ljubljana. Echter doordat we onze reis om moesten gooien hebben we ze helaas af moeten bellen, en de mensen in Boedapest gemeld dat we iets eerder komen, maar wel een dag langer. Dit was gelukkig geen probleem en zo werden wij ook op het treinstation opgepikt door Sophi.

Samen met Sophi zijn we richting haar huis gegaan waar haar vriend ook aanwezig was. We hebben onze spullen gedumpt en heeft Sophi ons rondgeleid door de stad. Zo zijn we naar het grote kasteel geweest, het oorlogsmuseum en hebben we crêpes gegeten langs de Donau. Precies aan de overkant van het Parlementsgebouw.

Toen het avond werd zijn we met ze vieren en de hond de Gellert Heuvel opgelopen. Dit was een leuke route omhoog waar we ’s avonds konden genieten van het uitzicht met zonsondergang en de lichtjes overal in de stad. Tijdens het naar boven lopen had hun hond wel een egel te pakken gehad. Dit zorgde nog voor een flink zooitje, want de hond beet erin en wilde niet meer los laten. Je kan je het bloederige zooitje wel een beetje voorstellen. Ze maakte zich wel zorgen want de Egel is een beschermde diersoort in Boedapest en het was dus een hels karwei om de hond het beest los te laten.

Woensdag hadden we besloten om in de ochtend naar een badhuis te gaan omdat het weer een week geleden was dat we in een zwembad lagen. Nu zijn de meeste badhuizen wel gericht op toeristen en waren de prijzen ook aardig hoog. Daar komt het voordeel om de hoek kijken van bij mensen slapen, zo hoor je precies naar welke badhuizen de lokalen gaan en die kosten namelijk geen drol. Acht Verschillende baden verder was het weer tijd om te gaan.

We hebben een boottocht geboekt over de Donau. Hierbij kregen we een koptelefoon op met jawel: Nederlands. Hierbij kregen we dus een liefdesverhaal te horen over de twee kanten van Boedapest. Zo heb je de Boeda kant en de Pest kant die vertellen over hoe lang ze gescheiden van elkaar zijn geweest en nu eindelijk één zijn. Het is een mooie tocht langs het parlementsgebouw, het sziget eiland en dergelijke.

Donderdag zijn we nog naar het stadspark geweest (Városliget). Het was heerlijk weer en hier hebben we nog lekker nagenoten van de zon en ben ik met anonymus op de foto geweest. Waarom ik dit vertel? Geen idee want ik sta met wel meerdere dingen op de foto.

’s Avonds hebben we Sophi en haar vriend ook het begin laten zien van onze reis. Het was allemaal leuk en ook hier hadden we nog wat stroopwafels en hagelslagjes uit te delen. Hier kon ik dan ook weer wat foto’s op Facebook zetten alsmede deze blog.

Tags: Boedapest