Korte treinreis naar Bratislava - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Ralph Grote - WaarBenJij.nu Korte treinreis naar Bratislava - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Ralph Grote - WaarBenJij.nu

Korte treinreis naar Bratislava

Blijf op de hoogte en volg Ralph

25 Juli 2011 | Slowaakse Republiek, Bratislava

Na Wenen hadden we een hele korte treinreis voor de boeg. De hoofdsteden van Oostenrijk en Slowakije liggen namelijk op minder dan een uur van elkaar. In Bratislava aangekomen hadden we ook een privé kamer, maar we betaalden wel voor een 6persoonsdorm. Maar agg je hoorde mij niet klagen. Het was wel echt zo’n communistisch kaal en grijs gebouw, dat langs de Donau lag.

We zijn vrijwel na het inchecken naar het centrum gelopen. Op zich heeft Bratislava best mooie gebouwen maar van alle voorgaande plaatsen is het toch wel de minste stad. Ik heb hier overigens wel heerlijk gegeten (Roast Duck). Hier hebben we dan ook verder de hele avond maar gewoon wat bier gedronken.

Vandaag de dag is het weer maandag, en is weer niet alles open. Maar nu hebben ze weer een dierentuin in Bratislava (Zoo Bratislava). Hier zijn we dan ook maar naar toe gegaan en voor studenten is het maar €3,-. Nou ik moet eerlijk zijn, zo’n bedrag en hetgeen je terug krijgt, Geweldig! Ik vond het leuker dan Blijdorp of welke dierentuin in Nederland dan ook. Pronkstuk van hun dierencollectie vond ik toch echt wel de witte tijger. Zo één heb ik er echt nog nooit gezien en dat vond ik dan ook best spectaculair. Daarnaast kon je ook gewoon de neushoorns aanraken zo dicht langs de rand stonden ze. Goed al met al was dat echt een geslaagde middag.

In de avond zijn we de stad ingegaan om met andere backpackers te eten en het vrij laat te maken.

Tags: Bratislava

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ralph

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 18801

Voorgaande reizen:

25 September 2014 - 31 Maart 2015

Backpacken door West Australië en Zuidoost Azië

06 November 2012 - 29 December 2012

Stage op Kaapverdië

13 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Interrailen

Landen bezocht: