Eindelijk eens goed douchen - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Ralph Grote - WaarBenJij.nu Eindelijk eens goed douchen - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Ralph Grote - WaarBenJij.nu

Eindelijk eens goed douchen

Blijf op de hoogte en volg Ralph

16 November 2012 | Kaap Verdië, Praia

Omdat ik nog wat achter loop stuur ik hierbij ook de informatie over de afgelopen week hier in Praia.

Zaterdag de 10 in ochtend weer alle spullen ingepakt voor mijn binnenlandse vlucht naar het eiland Santiago. Hier verblijf ik tot 22 december in Praia, de hoofdstad van het land. Ik had mijn vlucht ’s middags geboekt en Palick ’s avonds. Het zijn zeg maar van die kleinere vliegtuigen waar maximaal 50 mensen in passen. Deze vliegtuigen zijn dan ook heel snel volgeboekt, Palick kon zijn vlucht daarom ook niet meer omboeken.

Tevens kwam daarbij ook kijken dat de andere jongens die deze dag aankwamen op Sal, niet een vlucht door konden boeken naar Praia. De andere jongens komen pas zondagnacht aan bij het appartement.

Toen ik aankwam op Praia, stond daar gelukkig iemand met een bordje met mijn naam erop. Ik ben toen gebracht naar mijn appartement en het ziet er echt top uit. Alles is er zowat, je zou bij jezelf je alleen nog afvragen waar onze jacuzzi is. Maar het zijn 3 ruime slaapkamers, 2 badkamers, een grote woonkamer en een super grote keuken. De airconditioning en internet deden het echter nog niet.

Vrijwel het eerste wat ik heb gedaan hier is een lekkere frisse douche genomen, eindelijk volledig zout/zand vrij. Dat had ik toch echt wel verdiend, vond ik zo zelf.

Voor de rest heb ik nog wat boodschappen gehaald, wat hier om de hoek is. Verder heb ik lekker in de woonkamer eens tv gekeken, Palick kwam toch pas ’s avonds laat aan.

Zondag hebben we niet veel gedaan, wat boodschappen gehaald en de buurt verkent. Patrick kwam deze avond laat aan. Die dag erna kwamen we de andere gasten tegen. Zodoende hebben we met hen geluncht. Tevens hebben we ook met zijn alle bij ons in het appartement avond gegeten en wat zitten kaarten.

Palick was het deze avond ook zat met de warme temperatuur ’s nachts, hij heeft die nacht een anti inbraak systeem gemaakt. 60 lege bierflesjes heeft hij in het donker neergezet, zo konden we de ramen open laten staan.

Dinsdag hebben we een flink rondje door de wijk gelopen. Deze dag kwam ook de manager van Noscasa (het verhuurbedrijf van het appartement) langs, zij zei dat ze airco en internet ging regelen voor ons.

Woensdag werden we wakker en toen werden de airco afstand bediening gebracht. Dit is toch wel echt heerlijk. Nu hoeven we niet elke keer de ramen wijd open te zetten.

We zijn met de taxi naar het centrum van de stad vertrokken. Hier hebben we rondgelopen en zijn we naar de markt gegaan. Zo’n Afrikaanse markt is toch wel wat anders dan je gewent bent. Hier konden we Piementa(peper) kopen, dit is hier lastig te vinden in de winkels. Wat ze hier tevens wel allemaal verkopen zijn echt immens veel Nederlandse spullen. Met de klapper op de vuurpijl, frikadellen uit het vriesvak. Verder zijn we langs een school gelopen, waar er meiden stonden te dansen en ze ook nog gingen poseren voor een foto. Later was er nog een ventje met hele strakke dansmoves. We hebben ook een mooi uitzichtpunt gezien en lekker wat gedronken.

Donderdagochtend stond de loodgieter voor de deur. De kraan in de keuken doet het namelijk niet en deze zou hij wel gaan maken. Hij kwam echter tot de conclusie dat hij kapot was en vervangen moest worden. Wij besloten om lekker naar het strand te gaan, de hemel was volledig blauw en het was 31 graden. Vooral lekker op een terrasje gezeten, met een schitterend uitzicht. Patrick was eerder naar het appartement vertrokken en hij sms’te dat de hele keuken blank stond.

Toen wij thuis kwamen was de loodgieter dit weer aan het fixen en is alles weer normaal, alleen de kraan die doet het nog niet.

Die avond zouden we gaan eten bij de jongens in 1 van de andere appartementen. We hadden allerlei voorbereidingen getroffen, maar toen we wilden gaan koken viel de stroom uit. Daar zaten we dan in het pikkedonker, de stoppen waren niet uitgeslagen. We hadden dan ook geen idee hoe we dit moesten oplossen. Dit werd dan toch maar een hamburgertje eten in ons appartement.

  • 16 November 2012 - 16:31

    :

    Pardon! ZESTIG!? lege bierflesjes?

    Nou, jullie hebben het echt druk daar ... ahum.

    Ben benieuwd hoe de opdracht straks gaat bevallen schat!

  • 16 November 2012 - 16:51

    Dukke:

    Hoi Ralph, leuk om te lezen dat het goed gaat. Volgens mij ben je al aardig ingeburgerd, niets doen net als de bevolking. Wanneer gaat er echt wat gebeuren? Suc6 en de groetjes.

  • 17 November 2012 - 17:25

    Erikeone:

    Hoi Ralph, leuk om het bericht te lezen dat jullie een beter appartement hebben met airco nu.
    Maar ja, je wilde zelf naar een warm land, hier is het grijs met af en toe een druppel.
    Het is wel stil in huis niet alleen omdat je er niet bent maar Esmee laat zich meestal ook wel gelden.Ik kijk alweer uit naar de volgende update. Groetjes Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ralph

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 18762

Voorgaande reizen:

25 September 2014 - 31 Maart 2015

Backpacken door West Australië en Zuidoost Azië

06 November 2012 - 29 December 2012

Stage op Kaapverdië

13 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Interrailen

Landen bezocht: