Het laatste deel van de reis. - Reisverslag uit München, Duitsland van Ralph Grote - WaarBenJij.nu Het laatste deel van de reis. - Reisverslag uit München, Duitsland van Ralph Grote - WaarBenJij.nu

Het laatste deel van de reis.

Blijf op de hoogte en volg Ralph

03 Augustus 2011 | Duitsland, München

Zondag 31 juli vertrokken we met de trein vanuit Praag richting Nürnberg om hier over te stappen op de trein naar München. Ook in München had ik geregeld dat we bij Vreni konden slapen. Dus op weg met de metro naar het juiste metrostation en daar werden we opgehaald door Vreni. Het was opzich al best laat en we hebben gelijk pizza gehaald. Hier in de pizzeria hadden ze wel echt het meest geniale ooit. Ze hadden namelijk een kaasrandje in de korst van de pizza, dat je voor een euro bij kon bestellen. Dit is echt ideaal en zo hoef je de vaak droge korst niet weg te gooien, omdat het ook nog ergens naar smaakt. Dit zouden ze in Nederland ook moeten hebben!

Bij Vreni thuis hebben we samen met haar de hele avond zitten praten en uiteraard bier gedronken. Ze heeft ons precies laten zien waar we heen moesten. Maar in dit geval wisten we al dat de dag erna een maandag zou zijn, dus we waren op het ergste voorbereid.

De maandag gingen we naar het BMW Welt, waar indrukwekkende BMW wagens staan en ze ook nog een leuke show weggaven met motoren. Helaas was het BMW museum wel gesloten vanwege de maandag. Hierna zijn we zo door gelopen naar het Olympia Park en zijn we met de toren naar boven geweest. Vanaf hier konden we München goed zien liggen. Uiteindelijk zijn we ook nog in het Olympia stadion geweest waar Nederland in 1988 Europees Kampioen voetbal werd. Verder was er ook hier overal muziek en in de namiddag zijn we naar het centrum geweest om daar uit eten te gaan.

De dinsdag hadden we een dagje geplant richting de grens met Oostenrijk. We hebben de trein gepakt richting Füssen om vervolgens de bus te pakken richting de kastelen van Neuschwannstein en Hohenschwangau. Hier kwamen we Cameron uit Australië tegen en een meisje uit de VS. Hiermee hebben we opgetrokken en zijn we bij het Neuschwannstein kasteel naar boven gelopen. Van een afstand ziet het er echt schitterend uit (hier heeft Disney ook zijn sprookjeskastelen van afgeleidt), maar van dichtbij ziet het er toch echt stukken minder mooi uit. Van bovenaf hadden we een schitterend uitzicht en zagen we ook een mooi meer liggen (de Alpsee). We besloten om via een andere route naar beneden te gaan en een rondje te lopen om het meer. Toen we een mooi rustig plekje tegen kwamen zijn we er gewoon in gesprongen.

Toen was de dag alweer voorbij en gingen we weer terug richting München. Halverwege namen we weer afscheid van het meisje uit de VS. In München hebben we nog wat gedronken met Cameron om later afscheid te nemen en nog even met Vreni thuis te zitten. Hier hebben we haar ook nog wat Nederlandse lekkernij gegeven. Als je het je nu afvraagt.. Ja dat heb ik de hele reis meegenomen ja!!

Nu zit ik hier op het treinstation in München te wachten op de ICE terug naar Nederland. De reis zit er weer op en het was een hele leuke ervaring.

Moet trouwens nog wel even zeggen dat ze hier op het treinstation een hele lekkere bakker hebben. Ik heb dan ook echt heel veel lekkere broodjes gekocht voor de terugreis.